Reklama

Reklama

Naturalna ochrona przed słońcem

Stosuj olejki i jedz produkty, które zatrzymają szkodliwe promieniowanie. Pamiętaj również o tym, żeby zawsze mieć przy sobie kapelusz i okulary przeciwsłoneczne.

Osłoń włosy

Słońce je wysusza. Szczególnie zagrożone są włosy siwe, ponieważ nie mają pigmentu, który chroni przed promieniami UV. Najlepiej osłonić je kapeluszem lub chustką, ale jeśli nie lubisz nosić nakrycia głowy, wypróbuj inne sposoby:

- Przed wyjściem na plażę rozprowadź na włosach kilka kropli olejku z nasion marchwi lub pestek malin. Mają wysokie filtry SPF, chroniące przed promieniami. 

- Długie włosy zepnij w koczek, spleć w warkocz, zwiąż w kucyk i przewiąż apaszką. Dzięki temu promienie nie dotrą do nich. Nie wysuszy ich również letni wiatr. 

Reklama

Dbaj o skórę

Kontrowersje wokół kremów z filtrem zniechęciły wiele osób do ich stosowania.  Niektóre badania wykazują szkodliwość pewnych substancji chroniących przed promieniami UV, np. Benzophenone-3 (znany też jako: Oxybenzone, BP3, Uvinul M40, Eusolex 4360, Escalol 567 oraz Benzophenone-4 /Sulisobenzone). Bezpieczne są np. te, w których filtrem jest tlenek cynku. Przed promieniowaniem UV dobrze chronią też olejki, np. wspomniane już z nasion marchwi i pestek malin oraz z kiełków pszenicy i awokado. Smaruj nimi skórę lub dodawaj do kremu, którego używasz na co dzień.


Nie narażaj oczu

W bezchmurny dzień nieodzowne są oczywiście okulary przeciwsłoneczne z filtrem UVA i UVB. Przed silnym słońcem oczy ochroni także daszek czapki lub rondo kapelusza. Noś ze sobą również krople nawilżające albo sól fizjologiczną w małych fiolkach. Złagodzą pieczenie i ból, gdy słońce lub wiatr podrażnią i wysuszą oczy. W domu możesz zrobić okład z naparu świetlika, rumianku lub herbaty. Łyżeczkę ziół zalej 1/2 szklanki wrzątku i odstaw na 15 minut. Świetlik szczególnie polecany jest przy nadwrażliwości oczu na światło i nadmiernym łzawieniu wywołanym zbyt długim przebywaniem na słońcu.

Troszcz się o usta

Na nie także działają szkodliwe promienie UV. Wysuszają i przyspieszają powstawanie zmarszczek. Jeśli chcesz chronić usta naturalnie, smaruj je olejkiem, czystym masłem shea lub kakaowym. Wszystkie doskonale nawilżają i odżywiają wargi, chronią je przed wolnymi rodnikami i starzeniem się, a masło shea dodatkowo przed promieniowaniem UV.

Zabezpiecz się od środka

Na odporność skóry, oczu, a nawet włosów na słońce ogromny wpływ ma odpowiednie nawodnienie organizmu oraz dieta. Latem: 

- Pij dużo wody. Podczas upałów nawet 2,5-3 litry dziennie. Możesz dodać do niej świeży sok z cytryny lub pomarańczy. Nawadniaj się powoli, pij małymi łykami przez cały dzień. Tylko wtedy woda dotrze do każdej komórki.

- Jedz czerwone, fioletowe, pomarańczowe i żółte owoce oraz warzywa. Zawierają karotenoidy, które działają jak naturalne filtry przeciwsłoneczne. Wybieraj te, które mają dużo wody: arbuzy, melony, wiśnie, maliny, truskawki, brzoskwinie. 

- Sięgaj po brokuły, ponieważ zawarte w nich związki chronią przed poparzeniem słonecznym, prowadzącym do raka skóry.

Domowy balsam z filtrem UV

Chroni przed słońce mi nie zawiera szkodliwych składników.  

- 1/4 szklanki masła shea

- 1/4 oleju z kiełków pszenicy, 

- łyżeczka oleju z nasion malin 

-  dwie 2 łyżki tlenku cynku (z apteki)

Składniki dokładnie wymieszaj i wstaw na godzinę do lodówki, następnie zmiksuj blenderem. Przechowuj w lodówce.

Rewia
Dowiedz się więcej na temat: włosy | skóra

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje