Reklama

Reklama

Tańsza jazda na gazie

Chevroleta Aveo z benzynowym silnikiem 1.2 można wyposażyć w instalację LPG bez ubawy o utratę gwarancji.

Niektóre nowe samochody oferowane są z instalacją autogazu. Na życzenie klienta zakłada ją dealer. W takim przypadku nie ma obawy o utratę gwarancji na jednostkę napędową.

Zasilanie LPG można zamówić m.in. do Chevroleta Aveo z silnikiem benzynowym 1,2 l. Montaż LPG przeprowadzany jest w autoryzowanych stacjach i kosztuje ok. 4000 zł.

Instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu pochodzi od włoskiej firmy BRC. Do kosztów instalacji trzeba doliczyć 120 zł dopłaty za przystosowanie samochodu do jej montażu. Aveo z gazem nie można zaliczyć do samochodów dynamicznych. Z naszych pomiarów wynika, że na 4. biegu przyspieszenie od 60 do 100 km/h zajmuje 15,1 sekundy na benzynie i aż 17,4 sekundy na gazie.

Reklama

Rozpędzenie się od 80 do 120 km/h na "piątce" trwa prawie pół minuty (28,3 sekundy w przypadku benzyny i 29,1 sekundy na LPG). Wyprzedzając warto więc uzbroić się w cierpliwość albo mieć mocne nerwy.

Po uruchomieniu silnik pracuje na benzynie, po czym automatycznie przełącza się na LPG. Podczas testu następowało to po przejechaniu ok. 1,5-2,5 km (temperatura powietrza 7-15 stopni Celsjusza). Kierowca ma też możliwość samodzielnej zmiany paliwa. Służy do tego przycisk znajdujący się po lewej stronie kierownicy poniżej kratki nawiewu powietrza. Przycisk otoczony jest diodami tworzącymi wskaźnik poziomu LPG (zielone diody gasną po kolei wraz z ubywaniem gazu w zbiorniku).

Zbiornik autogazu umieszczony jest we wnęce koła zapasowego, które - wraz z podnośnikiem, kluczem, śrubokrętem i gaśnicą - przeniesiono do bagażnika chowając w pokrowcu. Taka lokalizacja dojazdówki znacznie zmniejsza pojemność użytkową przestrzeni bagażowej. Zajęcie wygodnej pozycji za kierownicą może stanowić problem. Nie chcąc jej trzymać wyprostowanymi rękami, musimy przesunąć fotel do przodu, a wówczas dotykamy prawym kolanem do deski rozdzielczej. Poza tym z przodu siedzi się trochę za wysoko (wersja Base+ nie ma regulacji wysokości foteli).

M. Pobocha

Motor 17/2010

Motor

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy