Reklamacja po przecenie
Sezonowe wyprzedaże to jedna z ulubionych form kupowania ubrań przez Polaków.
Niedługo zaczyna się kolejny czas przecen, dlatego warto przypomnieć prawa, jakie mają konsumenci.
Najważniejszą zasadą jest, że produkty kupione na wyprzedaży podlegają takim samym regulacjom, jak te nabyte po zwykłej cenie. Oznacza to, że sprzedawca nie może odmówić reklamacji przecenionego towaru.
Zgłaszać usterki możemy przez okres dwóch lat. Możesz w tym czasie zażądać: naprawy czy wymiany towaru, obniżenia jego ceny, a gdy wada jest istotna - zwrotu pieniędzy. Ten wybór należy do Ciebie, ale sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie np. zamiast wymiany - naprawę, ale tylko raz w przypadku tej samej usterki.
Na rozpatrzenie złożonego wniosku czekasz do 14 dni. Jeśli termin nie zostanie dotrzymany, uznaje się, że reklamacja jest zasadna. Ważne jest także, że by dokonać reklamacji, potrzebujemy dowodu zakupu. Najbardziej oczywistym jest paragon, który powinniśmy dostać od każdego sprzedawcy, nawet prowadzącego handel na bazarze.
Ponadto, dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności dokonanej kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.