Reklama

Reklama

B12 z tą witamina pokonasz stres

Zapobiega anemii, miażdżycy oraz poprawia apetyt. Jej największa zaleta? B12 to antidotum na skołatane nerwy, potwierdzają to badania naukowców. Jak uzupełnić ją w organizmie? Oto kilka podpowiedzi.

Zwana inaczej kobalaminą bierze udział w produkcji czerwonych krwinek. Poprawia apetyt i zapobiega anemii, chroni ścianki naczyń krwionośnych, zapobiegając miażdżycy. Jej suplementacja jest zalecana osobom nerwowym i mało odpornym na stres. 

Gdy jest za mało...

Czujemy się zmęczeni i rozdrażnieni, zdarza się drętwienie w palcach, skóra staje się blada, starsi ludzie mogą mieć problem z chodzeniem i pamięcią, pogarsza się nastrój, pojawia się depresja. 

Dlaczego trudno utrzymać ją na odpowiednim poziomie?

Reklama

Może za to odpowiadać niewystarczająca ilość kwasu żołądkowego. Gdy jest go za mało, to nie ma możliwości metabolizowania B12 z codziennej diety. 

Ile jej potrzebujemy? 

Według specjalistów z Instytutu Żywności i Żywienia zalecane dzienne spożycie tej witaminy u dorosłych wynosi 2,4 μg/d (mikrogramów). 

Czy wiesz, że... 

Podobno niski poziom witaminy B12 ma związek z autyzmem i schizofrenią. Może ona także uchronić przed chorobą Alzheimera. To dlatego, że witamina B12 zmniejsza stres oksydacyjny, wpływając na funkcjonowanie mózgu. Suplementacja witaminy B12 jest pomocna w leczeniu zapalenia wątroby typu C. 

Ważne! 

Witaminy B12 nie da się przedawkować! Ponieważ rozpuszcza się w wodzie, jest usuwana wraz z potem i moczem. 

Zobacz także:

Tele Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama