Reklama

Reklama

Masz łysienie plackowate?

To choroba o nieznanej przyczynie. Uważa się jednak, że skłonności do niej mogą mieć podłoże genetyczne. Istnieje też podejrzenie, że za jej rozwój odpowiadają schorzenia naczyniowe i autoimmunologiczne oraz czynniki psychiczne.

Łysieniu plackowatemu często towarzyszy bielactwo, cukrzyca typu II, toczeń rumieniowaty, choroba Hashimoto czy zapalenia jelit. Przypadłość objawia się powstawaniem łysych miejsc na owłosionej skórze głowy, a nawet całkowitą utratą włosów. Potrafi powodować również wypadanie brwi, rzęs, włosów w pachwinach. Łysienie może być trwałe lub przejściowe.

Cierpią na nie osoby w różnym wieku, także dzieci. U części chorych skuteczne okazują się metody prowokujące odrastanie włosów. To głównie zastrzyki wzmacniające cebulki - z kwasem hialuronowym, witaminami, mikroelementami. Lekarz może też zastosować iniekcje ze sterydami, które hamują stany zapalne w skórze głowy. Jeśli łysienie nie jest rozległe, pomocne bywa wcieranie preparatów z minoksydylem, który pobudza regenerację cebulek.

Reklama

Ze względu na to, że łysienie plackowate często jest wynikiem autoagresywnej reakcji układu odpornościowego i przewlekłego stresu, możesz wykorzystać naturalne sposoby na wzmocnienie i ochronę mieszków włosowych przed zanikaniem, a tym samym wspomóc odrastanie owłosienia.

Wsparcie dla włosów

Grysik z siemienia lnianego obfituje w lignany - związki roślinne przypominające ludzkie estrogeny, a także w białko, witaminy i minerały. Dzięki temu pozytywnie wpływa na stan skóry i hamuje przerzedzanie się włosów. Co dzień zjadaj kisiel z łyżki mielonych ziaren siemienia zalanych szklanką wrzątku.

Sok z buraków uzupełnia niedobory żelaza, magnezu, manganu, cynku , witamin z grupy B, A, E i K, niezbędnych do prawidłowego odżywienia tkanek i włosów. Każdego dnia, przez 12 tygodni, pij sok z dużego surowego buraka (podczas obróbki termicznej traci wiele zdrowotnych właściwości).

***Zobacz także***

Skrzyp polny, dzięki dużej zawartości krzemu, mikroelementów i przeciwutleniaczy, to jedno z najskuteczniejszych ziół wzmacniających skórę i włosy. Dwa razy na dobę, przez 60 dni, pij napar z tej rośliny. Wystarczy zalać łyżkę suszu szklanką wrzątku i parzyć 10 minut.

Sok z czarnej rzepy jest bogaty w witaminy i sole mineralne przyspieszające odrost włosów oraz związki siarki pobudzające ukrwienie. Dodatkowo reguluje skład flory bakteryjnej na skórze. Przez trzy miesiące, 2-3 razy w tygodniu, zetrzyj na tarce korzeń czarnej rzepy. Wyciśnij z niej sok przez gazę. Wetrzyj go w skórę głowy i zabezpiecz plastikowym czepkiem. Pozostaw na pół godziny. Potem spłucz i umyj włosy łagodnym szamponem.

Wcierka z liści curry także pobudza odrost czupryny. Garść suszonych liści i 3 łyżki oleju kokosowego zalej szklanką wody. Podgrzewaj na wolnym ogniu, aż wywar ściemnieje. Ostudź i przelej do słoika. Wcieraj miksturę co wieczór, trzy razy w tygodniu, w skórę głowy. Pozostaw na całą noc. Rano spłucz i umyj włosy szamponem.

Wzmocnienie odporności

Olej z wiesiołka wspiera układ odpornościowy, a to dzięki m.in. witaminie E, cynkowi, kwasom tłuszczowym omega-3, -6 i -9 oraz linolowemu. Co dzień, przez 8 tygodni, spożywaj łyżkę oleju z tej rośliny. Możesz go wypijać lub dodawać do kanapek, sałatek, zup.

Fermentowany nabiał poprawia skład flory bakteryjnej, a tym samym funkcjonowanie układu immunologicznego. Każdego dnia pij przynajmniej szklankę zsiadłego mleka, kefiru, maślanki, jogurtu - są bogate w probiotyki.

***Zobacz także***

Mikstura z natki pietruszki i oliwy z oliwek to źródło witamin, minerałów oraz niezbędnych kwasów tłuszczowych. Dzięki temu skutecznie reguluje pracę układu immunologicznego. Pęczek natki i łyżkę oliwy zmiksuj na gładką masę, dopraw solą i pieprzem. Pesto dodawaj do makaronu, kanapek, drobiu lub ryb. W razie choroby jedz je 2 razy na dobę, a profilaktycznie co najmniej 4 razy w tygodniu.

Aby zwalczyć stres i napięcie

Aromaterapia skutecznie odpręża. Zaopatrz się w elektryczny dyfuzor do olejków eterycznych - np. geraniowego, cytrynowego, sandałowego, lawendowego, bazyliowego - koją lęki i napięcia, ułatwiają zasypianie, regulują pracę serca. Dyfuzor włączaj na 20-30 minut, bo olejki też można przedawkować.

Zastosuj technikę głębokich oddechów. Usiądź w cichym miejscu z wyprostowanym kręgosłupem. Jedną dłoń połóż na brzuchu, a drugą na klatce piersiowej. Weź mocny wdech przez nos, potem powoli wydychaj powietrze ustami. Oddychaj tak co najmniej 2 minuty.

Już pół godziny gimnastyki każdego dnia powoduje wyrzut endorfin w mózgu, działa rozluźniająco, dotleniająco - odżywia wszystkie tkanki, w tym mieszki włosowe.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje