Reklama

Reklama

Napary i okłady przeciw bolesnym skurczom jelit

​Skurcze jelit dopadają nas, gdy jemy w biegu, nieregularnie, za dużo albo zbyt "ciężko". Tłuste, smażone potrawy to prosta droga do bolesnych dolegliwości.

Gdy posiłki będą małe, jedzone regularnie co 3-4 godziny i łatwostrawne, jelita z czasem się uspokoją. W złagodzeniu dolegliwości jelitowych pomogą zioła i... właśnie spokój.

Ważne, by pić dużo wody i herbatek ziołowych - a zrezygnować z kawy, mleka, soków. Nie powinno się jeść surowych owoców i warzyw, słodyczy i produktów przetworzonych.

Roślinne napary

Bóle brzucha i skurcze jelit złagodzisz naparami o właściwościach rozkurczowych.

Rumiankowa herbatka

Reklama

  • Pobudzi wydzielanie żółci, zapobiegnie nadmiernej fermentacji w jelitach.
  • 2 łyżeczki koszyczków rumianku (ok. 4 zł/50 g) zalej 250 ml wrzątku. Pij 2-3 razy dziennie po szklance.
  • 1 i 1/2 łyżeczki rumianku wymieszaj z 1/2 łyżeczki zmielonych nasion kminku. Zalej szklanką wody i podgrzewaj na małym ogniu 20 minut. Przecedź, pij małymi łykami. 

Napar z kopru włoskiego

  • Koper zawiera olejek lotny, w którego skład wchodzi m.in. rozkurczający trans-anetol.  
  • 1 łyżeczkę kopru włoskiego zalej 1 szklanką wrzącej wody. Zaparzaj pod przykryciem 15 minut. Pij ciepły.

Herbatka z mięty

  • Mięta sprawia, że  pokarm jest efektywniej rozkładany i wchłaniany w jelitach. Wspomaga prawidłowe ruchy perystaltyczne jelit.
  • 2 łyżeczki liści mięty zalej szklanką wrzątku. Zaparzaj 10 minut. Przecedź. Pij po posiłku.

Napój z dziurawca

  • Likwiduje kolki i bóle, stymuluje drogi żółciowe. Pobudza trawienie.
  • 1 łyżkę ziela zalej szklanką wrzątku. Zaparzaj pod przykryciem pół godziny. Przecedź. Pij 2-3 razy dziennie po 1/2 szklanki przed posiłkami.

Odwar z borówki czernicy

  • Popularna czarna jagoda to skuteczny środek na skurcze żołądka i jelit.
  • Łyżkę suszonych jagód zalej szklanką wody i gotuj przez pięć minut. Odcedź. Pij 1/3- -1/2 szklanki 3 razy dziennie.

Ciepłe okłady

Pomocne w rozluźnieniu skurczów jelit są okłady na brzuch.

Okład z ryżu (albo soli). Na suchej patelni lub w piekarniku podgrzej szklankę ryżu.

Przesyp do lnianego woreczka i przyłóż do bolącego brzucha. Trzymaj, dopóki nie ostygnie.

Okład z ziemniaków. Ugotuj 3-4 nieobrane ziemniaki. Gorące zgnieć tak, by skórka na nich popękała, a przez szczeliny zaczęła wydobywać się para.

Złóż gruby ręcznik na pół, połóż na nim ziemniaki i przyłóż do brzucha (poniżej pępka). Stosuj raz dziennie wieczorem.

Zobacz również:

Życie na gorąco

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje