Reklama

Reklama

Niskie ciśnienie: Jak sobie pomóc?

Naturalne sposoby na podniesienie ciśnienia

Osobom, które mają niskie ciśnienie, nie jest łatwo ogarnąć codzienne obowiązki. Bywa, że zasypiają na stojąco, bo zwyczajnie brakuje im energii. Jak mogą sobie pomóc?

Zimny prysznic

Niskociśnieniowcom czasami trudno podnieść się z łóżka. Ciężko ich dobudzić, bo mają wrażenie, jakby cały dzień przysypiali. Najlepszym sposobem na ożywienie, jest wzięcie zimnego prysznica. Łatwiej jest w ten sposób rozpocząć dzień, zwłaszcza, gdy wokół upał. Zimny prysznic pobudza krążenie, usprawniając przepływ krwi i zwiększając dopływ tlenu do mózgu.

Na początku nie będzie łatwo się do niego przyzwyczaić, ale warto próbować, bo poczujemy się nie tylko lepiej, ale też.. ładniej. Zimna woda zamyka pory, dzięki czemu skóra staje się gładsza i bardziej sprężysta. Gdy ciężko nam, zaraz po przebudzeniu, wejść pod zimną wodę, skierujmy strumień omijając głowę. Ciało z czasem przyzwyczai się do nowego rytuału. 

Bez kawy ani rusz

Reklama

Kawa jest ambrozją niskociśnieniowców - bez niej ani rusz. To dzięki zawartości kofeiny napój stawia na nogi. Na 3 - 4 filiżanki dziennie można sobie pozwolić, ale warto pamiętać, by nie pić kawy po godzinie 18.00. Nie powinno się także spożywać jej w długim odstępstwie od śniadania, bo wtedy żołądek potraktuje napój tak, jakby wcześniej nie został nakarmiony - mogą więc pojawić się dolegliwości jelitowe.

Jeśli jemy śniadanie, a po pięciu godzinach pijemy kawę, organizm traktuje ją, jakby była przyjmowana na czczo. Zawarty w niej kwas chlorogenowy, rozpuszczający pożywienie, pobudza produkcję kwasu solnego w układnie pokarmowym, zwłaszcza żołądku, co może doprowadzić nawet do stanu zapalnego.

Pomidor z solą

Dużo mówi się o szkodliwości soli. Sól bezwzględnie powinny ograniczać osoby, które mają wysokie ciśnienie. Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że w diecie nie wolno spożywać jej więcej niż 1 łyżeczkę dziennie. O ile taką ilość możemy kontrolować, stołując się w domu gotowanymi przez siebie daniami, o tyle jedząc na mieście nie będziemy mieli możliwości sprawdzenia zawartości soli w posiłkach.

Pamiętać także musimy, że jest ona dodawana do wszystkich gotowych produktów - nawet słodkich batoników. Gdy czujemy nagły spadek ciśnienia i brakuje nam energii, zjedzmy posolonego pomidora. Ta mała przekąska postawi nas na nogi.

Zioła dla niskociśnieniowców

Wszystkie zioła, które mają w swym składzie kofeinę, będą przyjazne dla niskociśnieniowców. Często zapominamy, że czarna herbata także pobudza - kiedyś była w każdym domu, dzisiaj inne, bardziej modne i atrakcyjne napoje zyskują na popularności, szczególnie yerba mate i guarana. Ciśnienie też podnoszą wszystkie ziołowe herbaty z dodatkiem lukrecji, dlatego na opakowaniu powinny mieć zaznaczone, czy jest w ich składzie. Nie powinno się spożywać lukrecji dłużej niż 6 tygodni, bo może zaszkodzić zdrowiu - zatrzymuje jony sodu i wody z organizmie.

Pij wodę i ćwicz

Najprostszym sposobem na podniesienie ciśnienia jest wypicie wody - krew zaczyna wtedy szybciej krążyć. Innym jest wprowadzenie na stałe aktywności fizycznej. Dzięki ćwiczeniom cały organizm będzie lepiej dotleniony, a serce zacznie lepiej pracować. Budujemy przy okazji lepszą odporność i zgrabniejszą sylwetkę. 

Nie lekceważmy nigdy dolegliwości związanych z niskim ciśnieniem. Zwykło się przyjmować, że powinniśmy się bać wysokiego, co oczywiście jest prawdą - wysokie ciśnienie może doprowadzić nawet do zgonu. Ale jeśli omdlewamy, mamy zawroty głowy, nudności, spadek nastroju czy problemy z widzeniem i są to dolegliwości nie jednorazowe, a powtarzające się, koniecznie zgłośmy się do lekarza.

Zobacz także:  

Czerwona herbata odchudza? 

Hormony mają nas w garści 

Aloes: Sukulent, który leczy

Zobacz również: 

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje