Reklama

Reklama

Uspokój swoje drażliwe jelito

Ja to zrobić? ​Zacznij od wykluczenia z diety mleka i nawadniaj się. Jeśli to nie zadziała, wypróbuj kurację babką płesznik.

Prowadź dzienniczek żywieniowy 

Zapisuj, co ci szkodzi. Notuj w nim, wszystko, co jesz - potrawy, ale też pojedyncze produkty i napoje. Opisuj samopoczucie przed posiłkiem i po nim. Prowadź obserwacje przez trzy tygodnie. Dzięki temu zorientujesz się, co najbardziej podrażnia jelita. 

Jedz regularnie 

Ważne są stałe pory posiłków. Gdy będziesz ich przestrzegać, wyregulujesz pracę jelit. Wówczas będą pobudzane do skurczu o stałych porach, a to zmniejszy dolegliwości. Nakładaj sobie mniejsze porcje i jedz powoli, bez pośpiechu, dokładnie przeżuwając każdy kęs. Przy posiłku siedź przy stole. 

Reklama

Pij dużo płynów

Są konieczne do prawidłowego nawodnienia organizmu. Dzienna dawka to dwa  litry niegazowanej wody. Dwa razy dziennie wypij napar ziołowy. Łyżeczkę ziół, najlepiej z kopru włoskiego, melisy, mięty, kozłka lekarskiego zalej szklanką wrzątku i parz pod przykryciem przez kwadrans. 

Zalecane jest także picie soku z buraka. Powód? Gdy jemy dużo glutenu, jelita produkują za wiele zonuliny - białka rozpuszczającego śluzówkę. Zatem sprawdź szczelność swoich jelit. Przypomnij sobie, czy po wypiciu soku lub barszczu czerwonego twój mocz zmienia zabarwienie na czerwonawe. Jeśli tak, to znaczy, że pojawił się problem ze szczelnością jelit. To oznacza, że toksyny i resztki niestrawionego pokarmu, zamiast wędrować przez odbyt na zewnątrz, przedostają się do krwiobiegu i krążą w organizmie.

Przy zaparciach 

Trzy razy dziennie jedz łyżeczkę płatków owsianych. Byłoby dobrze, gdybyś namoczyła je przynajmniej godzinę wcześniej. Płatki jedz z naturalnym jogurtem oraz dodatkiem ziaren słonecznika lub pestek dyni albo z kawałkami banana lub dwiema wcześniej namoczonymi suszonymi śliwkami lub morelami. Jedz pięć porcji owoców i warzyw dziennie, np. jedno jabłko, pomidora i porcję sałaty, grejpfruta na podwieczorek i leczo z cukinii na kolację. 

Lecznicze nasiona babki płesznik

Mają właściwości osłonowe i przeciwzapalne, zwłaszcza w przypadku zaparciowej postaci zespołu jelita drażliwego, ale pomaga też przy biegunkach, normalizując rytm wypróżnień. Dodatkowo uzupełnia ilość dobrych bakterii jelitowych, a tym samym poprawia florę bakteryjną jelit. 
Jak stosować kurację? Dwie łyżeczki nasion zalej letnią wodą. Wymieszaj i odstaw na ok. 15 minut. Pij trzy razy dziennie. 

Zobacz także: 








Rewia
Dowiedz się więcej na temat: drażliwe jelito

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy