Fototapety wracają – bardziej stylowe niż kiedykolwiek wcześniej!

Aktualizacja

Polski rynek dekoracji ściennych i wzornictwa użytkowego przeżywa w ostatnim czasie okres intensywnego ożywienia. Na wzrost zainteresowania nowymi trendami w wystroju wnętrz wpływa m.in. odświeżenie formuły fototapet i drukowanych paneli. Mogłoby się wydawać, że do tych modnych i nadmiernie eksploatowanych w latach 90. rozwiązań raczej wracać nie będziemy. Zupełnie niesłusznie. Fototapeta wraca do łask i ma się doskonale!

Moment ożywienia we wzornictwie użytkowym nadszedł już kilka lat temu – wraz z rosnącą popularnością sklepów i firm oferujących plakaty i grafiki drukowane na rozmaitych materiałach, takich jak płótno, szkło i PCV. Dziś chętniej niż w ostatnich latach wymieniamy wystrój wnętrz w biurach i prywatnych mieszkaniach – na plakaty filmowe w stylu vintage, reprodukcje malarstwa współczesnego czy wzory nawiązujące do grafiki komputerowej. Jak się jednak okazuje – jest to dopiero początek drogi do odświeżenia przestrzeni mieszkalnych i biurowych. Prawdziwa rewolucja dopiero się zaczyna, a najciekawsze jej przejawy to fototapety i drukowane panele ścienne.

Fototapeta w nowoczesnym wydaniu

Wszystko dzięki coraz powszechniejszym i bardziej precyzyjnym technikom druku, takim jak druk lateksowy czy druk UV. Wykorzystanie nowoczesnych maszyn pozwala m.in. na druk wielkoformatowy na szkle, metalu, drewnie, grubych płytach PCV i delikatnej ceramice.

Powstałe w ten sposób wzory można wykorzystać w świeży, niebanalny sposób. Dobrym przykładem może być aranżacja powierzchni biurowej w firmie AM Okna mieszczącej się w Skwierzynie. Podświetlone przy pomocy techniki LED RGB zadrukowane szklane płyty znakomicie rozjaśniły i ożywiły biuro. Realizację przygotowała firma DecoPlanet z Gorzowa Wielkopolskiego, która ma też spore sukcesy w rewitalizacji formuły fototapet.

Proponowane przez DecoPlanet fototapety drukowane są z zachowaniem najwyższych rozdzielczości, a dobrane ze smakiem propozycje wzorów nawiązują do najlepszych trendów we współczesnym wzornictwie – od retro po minimalizm. Dlatego właśnie znajdują one zastosowanie zarówno w mieszkaniach prywatnych, jak i w dbających o dobry wystrój wnętrz firmach. Czy to zapowiedź trwałych zmian w gustach polskich przedsiębiorców.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas