Bella Hadid wraca do Victoria’s Secret, mimo że była molestowana
Bella Hadid ponownie podjęła współpracę z legendarną bieliźnianą marką Victoria's Secret, z którą zakończyła współpracę w roku 2018 roku. Słynna topmodelka padła ofiarą molestowania seksualnego ze strony ówczesnego dyrektora marketingu firmy, Eda Razeka, który po ujawnieniu jego licznych nadużyć stracił stanowisko. Dlaczego teraz wraca?
Bella Hadid w najnowszym wywiadzie opowiedziała, że do ponownego podjęcia współpracy z Victoria’s Secret skłoniły ją gruntowne zmiany, jakie wdrożył zarząd firmy. "Odzyskałam siłę, poczucie sprawczości i władzy nad własnym ciałem i wizerunkiem" - wyznała Hadid.
Ciesząca się niegdyś ogromną popularnością marka bieliźniana Victoria’s Secret od kilku lat mierzy się z poważnym kryzysem wizerunkowym. Po ustąpieniu skompromitowanego szefa marketingu, Eda Razeka, firma zdecydowała się na radykalną przebudowę.
Latem ogłoszono powstanie VS Collective - inicjatywy z udziałem wpływowych kobiet ze świata sportu i show-biznesu, których misją jest promowanie piękna bazującego na różnorodności i inkluzywności. Wśród ambasadorek projektu znalazły się m.in. transpłciowa modelka Valentina Sampaio, pochodząca z Indii aktorka i była Miss World Priyanka Chopra, utytułowana tenisistka Naomi Osaka, modelka plus size i influencerka Paloma Elsesser, gwiazda piłki nożnej i działaczka na rzecz społeczności LGBTQ+ Megan Rapinoe oraz słynna topmodelka Bella Hadid.
W rozmowie z magazynem "Marie Claure" Hadid ujawniła, to właśnie rebranding marki Victoria’s Secret i nowatorskie pomysły na zmianę strategii działania firmy skłoniły ją do ponownego podjęcia z nią współpracy.
"Przyszli do mnie i przekonali mnie, że za kulisami Victoria’s Secret naprawdę wiele się zmieniło. Myślę, że wiele kobiet, które pracowały dla nich, czuły się tam tak samo źle, jak ja. Na szczęście podjęto decyzję o wprowadzeniu niezbędnych zmian - wyjaśniła Hadid.
Obecnie w siedmioosobowym zarządzie zasiada aż sześć kobiet, co jest wspaniałe. Mamy również nowe protokoły obowiązujące na sesjach zdjęciowych, które mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa modelkom.
Bellę Hadid można oglądać w świątecznej kampanii kolekcji Victoria’s Secret.
Choć marka Victoria’s Secret od wielu lat była powszechnie krytykowana za lansowanie nierealistycznych wzorców kobiecej urody, z prawdziwym kryzysem musiała zmierzyć się dopiero w lutym zeszłego roku.
Świat obiegły wówczas szokujące informacje na temat licznych nadużyć, jakich dopuszczać się miał dyrektor marketingu Ed Razek. Jak ustalił "The New York Times", Razek stosował wobec modelek przemoc fizyczną i psychiczną oraz wykorzystywał je seksualnie.
Wśród jego ofiar znalazła się Bella Hadid, której podczas przymiarek zasugerował, by "zapomniała o majtkach". Ponad sto modelek oskarżyło skompromitowanego szefa o obmacywanie i obsceniczne komentarze.
Razek, który w cieniu skandalu stracił stanowisko, kategorycznie zaprzeczył stawianym mu zarzutom. "Oskarżenia te są całkowicie nieprawdziwe, opacznie zrozumiane lub wyrwane z kontekstu" - skwitował.
Zobacz także: