Dan Ariely, Potęga irracjonalności. Ukryte siły, które wpływają na nasze decyzje

Jeden z najbardziej cenionych psychologów świata - Dan Ariely, w przełomowym bestsellerze New York Timesa obala przekonanie o tym, że my jako ludzie zachowujemy się racjonalnie! Od picia kawy po wybór partnera życiowego jesteśmy przewidywalnie irracjonalni. Premiera książki "Potęga irracjonalności" już 23 maja.

materiały prasowe
Potęga irracjonaloności
Potęga irracjonalonościmateriały prasowe

Dlaczego kupujemy rzeczy, których nie potrzebujemy? Dlaczego decydujemy się stosować dietę i ćwiczyć, ale zapominamy o tym, gdy na stole pojawia się deser? Każdego dnia postępujemy wbrew logice. Nieustannie przepłacamy, nie doceniamy i odwlekamy. Takie zachowania nie są jednak przypadkowe, ani pozbawione sensu. Przeciwnie, są systematyczne i przewidywalne, a co za tym idzie - czynią nas przewidywalnie irracjonalnymi. Od picia kawy po odchudzanie się, od zakupu samochodu po wybór partnera życiowego.

Ariely w "Potędze irracjonalności" odrzuca powszechne przekonanie o tym, że ludzie zachowują się racjonalnie, nie tylko na podstawie wnikliwych, codziennych obserwacji. Odnosi się także do zaskakujących eksperymentów. Wyjaśnia tym samym, w jaki sposób nasze oczekiwania, emocje, normy społeczne oraz spektrum innych czynników, z których istnienia czasem nie zdajemy sobie sprawy, wpływają na irracjonalne decyzje, kierując naszym życiem.

"Potęga irracjonalności" to fascynująca wycieczka po nauce o podejmowaniu decyzji. Bez względu na to, czy jesteśmy konsumentami, biznesmenami, politykami czy kochankami, pozwoli nam zrozumieć, co tak naprawdę kieruje naszymi życiowymi wyborami i jak przełamać utarte schematy postępowania. To niesamowita podróż do źródła naszego irracjonalnego myślenia, która raz na zawsze podważy wiarę w czystą logikę. Nowe, poprawione i rozszerzone wydanie "Potęgi irracjonalności" zmieni sposób patrzenia na świat każdego. Sprawi, że nie pozwolisz sprowadzać się na manowce ani sprytnym marketingowcom, ani własnym emocjom.

 Dan Ariely - profesor psychologii i ekonomii behawioralnej na Uniwersytecie Duke. Jest założycielem i dyrektorem Center for Advanced Hindsight (Centrum Zaawansowanej Wiedzy po Fakcie). Jego prace prezentowano w wielu uznanych tytułach prasowych, takich jak "New York Times", "Wall Street Journal", "Washington Post", "Boston Globe" i inne. Jako osiemnastolatek uległ poważnemu wypadkowi, w wyniku którego 70 procent jego ciała zostało poparzone. Trzy lata spędził w szpitalu, niemal całkowicie odseparowany od społeczeństwa, pozbawiony możliwości udziału w codziennym życiu swoich bliskich. To sprawiło, że zaczął uważniej przyglądać się otaczającemu światu i zadawać pytania - co tak naprawdę decyduje o naszym zachowaniu, co nas motywuje? Tak rozpoczęła się kariera naukowa jednego z najbardziej cenionych badaczy ludzkich zachowań.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas