Reklama

Reklama

Okiełznaj nadciśnienie bez wsparcia tabletek

Nadciśnienie latami rozwija się bez objawów. Może doprowadzić do udaru, zawału, a nawet śmierci. Ale wcześnie wykryte daje szansę na wyleczenie.

Prawidłowe ciśnienie wynosi 120/80 mmHg. Jeżeli jednak ciśnieniomierz wskazuje ponad 140/90 mmHg, działaj! W początkowym stadium najlepszym lekarstwem jest dieta. 

Wegetarianizm to jest to

Zacznij od wzbogacenia diety w owoce i warzywa zawierające potas. Znajdziesz go np. w bananach, pomidorach, szpinaku, ziemniakach i melonach.

● Ponieważ potas rozpuszcza się w wodzie, podczas gotowania warzyw ulega wypłukaniu - ziemniaki tracą połowę zawartości tego pierwiastka, podobnie inne warzywa. Lepiej więc gotować je na parze lub piec.

Reklama

Nabiał? Będzie potrzebny

Badania potwierdziły związek między niedoborem wapnia a nadciśnieniem. Dlatego sięgaj po kefir i maślankę (tam wapnia jest najwięcej) lub po mleko (bez laktozy, roślinne). Do tego jedz produkty zawierające magnez, który reguluje napływ wapnia do mięśni.

● Zdrowe połączenie daje musli z nasionami dyni albo z nabiałem, ale również ryba ze szpinakiem, jarmużem lub brokułami. 

● Jeżeli wybierzesz suplementy diety, sprawdź, czy zawierają D3, K2 i cynk. Są potrzebne, aby wapń nie odkładał się w tętnicach.

Przyprawianie bez soli

Zwykłą sól zastąp potasową i polub inne przyprawy.

● Ciśnienie najbardziej obniża papryka chili. Tak działa zawarta w niej kapsaicyna, czyli substancja odpowiedzialna za ostrość.

● Dobrze poczujesz się także po daniach z cynamonem, kardamonem i majerankiem. Spadnie i ciśnienie, i tętno. 

● Pożądanym dodatkiem są również świeże liście bazylii, chociaż działają krótko. Chyba że będziesz je jeść codziennie, aby efekt terapeutyczny był silniejszy. Stałe punkty diety Zrób listę zakupów. Uwzględnij na niej produkty zawierające substancje, których działanie na nadciśnienie zostało przebadane naukowo - ich skuteczność jest porównywana do skuteczności leków.

● Szczególnie istotny jest koenzym Q10, który nie tylko dobrze wpływa na ciśnienie, ale jeszcze usprawnia wydalanie nadmiaru soli. Znajdziesz go m.in. w szprotkach, makreli, łososiu oraz w kurczaku. 

● Jajka uwzględnij w swojej diecie przede wszystkim ze względu na zawartość białka. Jest w nim peptyd RVPSL - udowodniono, że ta substancja ma silne działanie obniżające ciśnienie.

Zobacz również:


Twoje Imperium

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy