Reklama

Reklama

Tak nawilżysz suche śluzówki

Zimą długo przebywasz w ogrzewanych pomieszczeniach. Suche powietrze podrażnia i uszkadza błonę śluzową nosa, gardła i oczu. Dlatego często odczuwasz suchość, kłucie, drapanie. Jak zaradzić tym dolegliwościom?

Na dyskomfort w nosie

Inhalacja z dodatkiem olejków eterycznych. Możesz użyć, np. sosnowego, pichtowego, tymiankowego czy szałwiowego.

Pięć kropli wybranego olejku dodaj do naczynia (np. miski) z ciepłą wodą, a następnie wdychaj ciepłą parę przez nos przez ok. 10 minut - najlepiej każdą dziurką nosa z osobna. 

Zabieg najkorzystniej powtarzać dwa, trzy razy dziennie. 

Uwaga, po inhalacji wody z olejkiem nie wylewaj, ale namocz w niej ścierkę czy ręcznik i połóż na ciepłym kaloryferze albo wlej do kamionkowego nawilżacza powietrza, jeśli masz taki na kaloryferze. 

Na podrażnione gardło

Macerat z prawoślazu. Czubatą łyżkę rozdrobnionego korzenia zalej szklanką ciepłej (nie gorącej) przegotowanej wody. 

Reklama

Pozostaw pod przykryciem w temperaturze pokojowej na około sześć godzin. Następnie odcedź i pij kilka razy w ciągu dnia po kilka małych łyków. 

Macerat powinnaś zużyć w ciągu doby, na kolejny dzień przygotuj świeży.

***Zobacz także***

Gdy pieką cię oczy

Nagietkowy kompres. Łyżkę suszonych kwiatów zalej szklanką wrzącej wody. Pozostaw pod przykryciem na ok. 10 minut. Przecedź. 

W ciepłym naparze namocz gazik, odciśnij nadmiar płynu i przyłóż na zamknięte powieki na ok. 10-15 minut. 

Podczas robienia kompresu mocz powtórnie gazik w naparze, tak by gazik na oczach był zawsze ciepły. Możesz też przykryć go kawałkiem folii, by zachować ciepło na dłużej. Zabieg wykonaj dwa razy dziennie.

Gdy brakuje ci śliny w ustach

Przez cały dzień popijaj wodę. Najlepiej małymi łykami, co godzinę. 

Po wzięciu łyka wody przytrzymaj ją w buzi pięć sekund i dopiero połknij. Lepsza będzie woda niegazowana niż gazowana. 

Unikaj słodkich napojów, a kawę i herbatę ogranicz do dwóch filiżanek dziennie, bo większa ilość wzmagają uczucie suchości. 

Ssij zmrożone owoce. Banana, jabłko lub gruszkę zmiksuj w blenderze i włóż do foremek na kostki lodu. Schowaj do lodówki. 

W razie potrzeby ssij jak cukierki. Cząstki mandarynki możesz zamrozić bez miksowania.

Zobacz także:

***Zobacz także***

Rewia
Dowiedz się więcej na temat: nawilżanie | nawilżanie ciała

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy