Reklama

Reklama

Typy podjadaczy. Sprawdź, czy jesteś jednym z nich!

Nie możesz zrzucić zbędnych kilogramów, bo zdarza ci się łamać wcześniej ustalone z dietetykiem reguły, np. sięgając w nocy po ulubione przekąski? Nie jesteś jedyny! Oto najczęstsze typy podjadaczy. Sprawdź, czy jesteś jednym z nich!

Zastanawiasz się, z jakimi problemami Polacy najczęściej przychodzą do dietetyka

Pragnienie zrzucenia wagi może być różnie umotywowane, na czele ze zdrowiem i atrakcyjnym wyglądem. 

Często jednak nie możemy schudnąć, pomimo usilnych starań. 

Mamy dobraną przez specjalistę dietę, sporo się ruszamy, a nasza waga ani drgnie. Zdarza się nawet, że tyjemy. 

Powodem może być podjadanie, z którym wielu z nas nie potrafi sobie poradzić. 

Najczęstsze typy podjadaczy

Problem z podjadaniem leży w naszej psychice, dlatego najlepiej jest wybrać się z nim do specjalisty — psychodietetyka. 

Reklama

Odmian tego rodzaju zachowań jest wiele, jednak wybraliśmy kilka najpopularniejszych typów podjadaczy.

Zajadacz emocji 

Jeśli to, ile oraz co jesz, jest uzależnione w dużym stopniu od twojego nastroju — prawdopodobnie jesteś osobą, która zajada negatywne emocje i/ lub nagradza się jedzeniem za sukcesy. 

Jedzenie często sprawia, że czujemy się lepiej, jednak jest to uczucie krótkotrwałe, więc w trosce o zdrowie i dobre samopoczucie lepiej będzie znaleźć sobie inny sposób na wyładowanie emocji

Zastanów się, co lubisz robić i zapisz się na nowy kurs, kup potrzebny sprzęt lub po prostu spełniaj się w tym obszarze.

Jedzący z nudów

Nie wpadaj w tego rodzaju pułapkę i nie jedz, pomimo tego, że wcale nie jesteś głodny. Jedzenie, zwłaszcza w samotności, to nie jest najlepsza rozrywka. Poza tym, spożywanie dużej ilości kalorii negatywnie odbija się na twojej samoocenie, ponieważ nie jesteś w stanie schudnąć, przez co nie podoba ci się twój wygląd. 

Jeśli się nudzisz, sprawdź, co można robić w twoim mieście. Wyjdź do ludzi, odwiedź rodzinę, przeczytaj inspirującą książkę, pojedź na wycieczkę lub zacznij uprawiać sport. 

Opcji jest właściwie nieskończenie wiele! 

Kinowy podjadacz

Jeżeli nie wyobrażasz sobie obejrzeć serialu na Netflixie lub filmu w kinie bez fast foodów, prawdopodobnie jesteś tzw. podjadaczem kinowym. 

Zrób eksperyment i postaraj się nie jeść w trakcie seansu, a zobaczysz, że bardziej skupisz się na tym, co widzisz na ekranie. 

Jeśli stwierdzisz, że nie możesz się powstrzymać, wybieraj zdrowe przekąski, np. pokrojoną marchewkę lub chipsy z selera. 

Słodką colę zastąp wodą mineralną. 

Nocny podjadacz

W ciągu dnia udaje ci się wytrzymać na diecie, ale po zmroku widok lodówki nie daje ci spokoju? Na pewno jesteś tzw. podjadaczem nocnym. Sprawdź, czy źle nie skomponowałeś swojego dziennego jadłospisu. 

Niektóre osoby nie jedzą śniadań lub spożywają niewielkie posiłki w godzinach porannych, przez co później są głodne w drugiej części dnia. 

Zadbaj o to, aby jeść pożywne i bogate w substancje odżywcze śniadania. 

Nie zaniżaj też kaloryczności pierwszych posiłków, a wtedy być może problem zniknie. 

Czytaj również: 

Wielka radość we wrocławskim ZOO! 

Jak malować paznokcie tego lata? Radzi manikiurzystka gwiazd!

Ewa Chodakowska odstawia diety i morderczy trening. Co teraz?

Kosmetyczka Heleny Christensen tłumaczy, kiedy mycie twarzy bardziej szkodzi niż pomaga

Zobacz także: 

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje