"Rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100 proc." Jak świadomie dbać o zdrowie?

Rak piersi to choroba, która może dotknąć każdą kobietę, niezależnie od wieku. O tym, że wiedza, świadomość oraz samobadania mogą uratować życie, przekonuje Fundacja Wsparcie na Starcie, która ruszyła z 13. odsłoną kampanii "Dotykam=Wygrywam", której celem jest szerzenie świadomości na temat zdrowia piersi. Akcję wsparły gwiazdy, m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Agnieszka Kaczorowska, oraz Ada Fijał.

Ruszyła kolejna edycja kampanii Dotykam=Wygrywam
Ruszyła kolejna edycja kampanii Dotykam=Wygrywammateriały prasowe

"Róż się i poznaj swoje piersi!". Ruszyła 13. edycja kampanii "Dotykam=Wygrywam"

Kampania "Dotykam=Wygrywam" organizowana przez Fundację Wsparcie na Starcie wspiera walkę z rakiem piersi poprzez promowanie regularnego samobadania oraz noszenia dobrze dobranego biustonosza. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem "Róż się i poznaj swoje piersi!", które doskonale oddaje główną ideę kampanii.W tym roku jednym z celów kampanii jest zebranie funduszy na zakup BIUSTObusa - mobilnego centrum edukacyjnego, które ruszy w trasę po Polsce, aby promować profilaktykę w biustopozytywnej atmosferze.Izabela Sakutova prezeska fundacji i organizatorka kampanii podczas spotkania prasowego inaugurującego 13. edycję kampanii podkreśliła, jak ważne jest samobadanie, apelując tym samym do wszystkich kobiet:

Samobadanie pozwala nam zareagować szybko i tym samym zwiększyć szanse na pokonanie tej choroby. Statystyki mówią, że rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100 proc., jeżeli nasza reakcja jest natychmiastowa.

Gwiazdy wspierają kampanię. Wśród ambasadorek Beata Sadowska, Natalia Przybysz oraz Agnieszka Kaczorowska

Fundacja w ramach akcji zachęca także do pobrania ich darmowej BIUSTOapki, która co miesiąc przypomina o samobadaniu, a także pokazuje, jak je prawidłowo wykonać. Dodatkowo użytkowniczki aplikacji mogą liczyć na przypomnienia o badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia. W aplikacji znajdziemy również wyjaśnienie, jak dobrać biustonosz oraz namiary na najbliższe sklepy bafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię "Dotykam=Wygrywam".

Kampania "Dotykam=Wygrywam" zyskała szerokie wsparcie znanych twarzy polskiego show-biznesu. W tegorocznej edycji ambasadorkami akcji zostały m.in. Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio oraz Dorota Gardias.Wśród nowych twarzy wspierających kampanię znalazły się Agnieszka Kaczorowska, Bryska, Ada Fijał, a także Emilia Dankwa. Te kobiety, znane z ekranu telewizorów, sceny muzycznej i mediów społecznościowych, łączą siły, by promować zdrowy styl życia i edukować kobiety na temat profilaktyki raka piersi.W rozmowie z mediami Emilia Dankwa podkreśliła, jak ważna jest kampania, szczególnie dla młodych kobiet.

Cieszę się, że w tym roku ta kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn, bo w dbaniu o zdrowie i profilaktyce wiek nie ma znaczenia
mówiła młoda aktorka.

Agnieszka Kaczorowska, znana z promowania zdrowego stylu życia, również podzieliła się swoimi przemyśleniami:

Kampania zachęca m.in. do samobadania, co jest łatwe do zrobienia, a jednocześnie tak istotne dla zdrowia. Zawsze powtarzam: lepiej wiedzieć i się leczyć niż się nie badać.
Agnieszka Kaczorowska, Beata Sadowska, Daria Widawska, Anna Gzyra, Beata Sadowka, Lidia Kalita to tylko niektóre z ambasadorek akcji Arcadius Mauritzmateriały prasowe

BIUSTObus - mobilne centrum edukacji. Oto jak możemy wesprzeć jego zakup

Jednym z kluczowych celów tegorocznej edycji kampanii "Dotykam=Wygrywam" jest zakup BIUSTObusa - specjalnego pojazdu, który będzie wyposażony w fantomy do nauki samobadania piersi, a także mobilne przymierzalnie do profesjonalnych konsultacji brafittingowych. BIUSTObus ruszy w trasę po Polsce, odwiedzając zarówno duże miasta, jak i mniejsze miejscowości, aby dotrzeć do jak największej liczby kobiet i przekazać im wiedzę na temat profilaktyki raka piersi.Zbiórka funduszy na BIUSTObus odbywa się poprzez sprzedaż specjalnych produktów cegiełek. Należą do nich sportowe biustonosze marki Panache , koszulki, w tym t-shirty Deni Cler z limitowanej kolekcji z grafiką autorstwa Anny Halarewicz, BIUSTOkremy od firmy Bandi, oraz BIUSTOmysło stworzone przez markę Organique. Kupując te produkty, również my możemy wesprzeć kampanię.

W ramach cegiełek możemy zakupić t-shirty Deni Cler z limitowanej kolekcji z grafiką autorstwa Anny Halarewicz, a także sportowe biustonosze marki PanacheArcadius Mauritzmateriały prasowe

Zbiórka starych biustonoszy do reCYClingu. Oddasz je w aż 150 sklepach w całej Polsce

Jak co roku, kampania "Dotykam=Wygrywam" organizuje zbiórkę biustonoszy do reCYClingu. Do końca października każda kobieta może oddać stary biustonosz do jednego z ponad 150 sklepów brafittingowych w Polsce współpracujących z Panache i otrzymać bon rabatowy na nowy, dobrze dopasowany biustonosz tej marki. Zebrane staniki zyskają drugie życie dzięki współpracy z firmą Wtórpol, a uzyskane środki wesprą walkę z rakiem piersi.Do recyclingu możemy oddawać stare i źle dopasowane biustonosze w dobrym stanie, czyli takie, które nie są poprute, poplamione, podarte czy rozcięte.

Zdrowie a natura – co powoduje, że idą w parze?Interia.tv