"Rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100 proc." Jak świadomie dbać o zdrowie?

Rak piersi to choroba, która może dotknąć każdą kobietę, niezależnie od wieku. O tym, że wiedza, świadomość oraz samobadania mogą uratować życie, przekonuje Fundacja Wsparcie na Starcie, która ruszyła z 13. odsłoną kampanii "Dotykam=Wygrywam", której celem jest szerzenie świadomości na temat zdrowia piersi. Akcję wsparły gwiazdy, m.in.: Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Agnieszka Kaczorowska, oraz Ada Fijał.

Ruszyła kolejna edycja kampanii Dotykam=Wygrywam
Ruszyła kolejna edycja kampanii Dotykam=Wygrywammateriały prasowe

"Róż się i poznaj swoje piersi!". Ruszyła 13. edycja kampanii "Dotykam=Wygrywam"

Kampania "Dotykam=Wygrywam" organizowana przez Fundację Wsparcie na Starcie wspiera walkę z rakiem piersi poprzez promowanie regularnego samobadania oraz noszenia dobrze dobranego biustonosza. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem "Róż się i poznaj swoje piersi!", które doskonale oddaje główną ideę kampanii.

W tym roku jednym z celów kampanii jest zebranie funduszy na zakup BIUSTObusa - mobilnego centrum edukacyjnego, które ruszy w trasę po Polsce, aby promować profilaktykę w biustopozytywnej atmosferze.

Izabela Sakutova prezeska fundacji i organizatorka kampanii podczas spotkania prasowego inaugurującego 13. edycję kampanii podkreśliła, jak ważne jest samobadanie, apelując tym samym do wszystkich kobiet:

Samobadanie pozwala nam zareagować szybko i tym samym zwiększyć szanse na pokonanie tej choroby. Statystyki mówią, że rak piersi jest praktycznie uleczalny w 100 proc., jeżeli nasza reakcja jest natychmiastowa.

Gwiazdy wspierają kampanię. Wśród ambasadorek Beata Sadowska, Natalia Przybysz oraz Agnieszka Kaczorowska

Fundacja w ramach akcji zachęca także do pobrania ich darmowej BIUSTOapki, która co miesiąc przypomina o samobadaniu, a także pokazuje, jak je prawidłowo wykonać. Dodatkowo użytkowniczki aplikacji mogą liczyć na przypomnienia o badaniach profilaktycznych, takich jak USG, mammografia czy cytologia. W aplikacji znajdziemy również wyjaśnienie, jak dobrać biustonosz oraz namiary na najbliższe sklepy bafittingowe, które aktywnie wspierają kampanię "Dotykam=Wygrywam".

Kampania "Dotykam=Wygrywam" zyskała szerokie wsparcie znanych twarzy polskiego show-biznesu. W tegorocznej edycji ambasadorkami akcji zostały m.in. Beata Sadowska, Daria Widawska, Natalia Przybysz, Elżbieta Romanowska, Aleksandra Kisio oraz Dorota Gardias.

Wśród nowych twarzy wspierających kampanię znalazły się Agnieszka Kaczorowska, Bryska, Ada Fijał, a także Emilia Dankwa. Te kobiety, znane z ekranu telewizorów, sceny muzycznej i mediów społecznościowych, łączą siły, by promować zdrowy styl życia i edukować kobiety na temat profilaktyki raka piersi.

W rozmowie z mediami Emilia Dankwa podkreśliła, jak ważna jest kampania, szczególnie dla młodych kobiet.

Cieszę się, że w tym roku ta kampania skierowana jest także do młodych dziewczyn, bo w dbaniu o zdrowie i profilaktyce wiek nie ma znaczenia
mówiła młoda aktorka.

Agnieszka Kaczorowska, znana z promowania zdrowego stylu życia, również podzieliła się swoimi przemyśleniami:

Kampania zachęca m.in. do samobadania, co jest łatwe do zrobienia, a jednocześnie tak istotne dla zdrowia. Zawsze powtarzam: lepiej wiedzieć i się leczyć niż się nie badać.
Agnieszka Kaczorowska, Beata Sadowska, Daria Widawska, Anna Gzyra, Beata Sadowka, Lidia Kalita to tylko niektóre z ambasadorek akcji
Agnieszka Kaczorowska, Beata Sadowska, Daria Widawska, Anna Gzyra, Beata Sadowka, Lidia Kalita to tylko niektóre z ambasadorek akcji Arcadius Mauritzmateriały prasowe

BIUSTObus - mobilne centrum edukacji. Oto jak możemy wesprzeć jego zakup

Jednym z kluczowych celów tegorocznej edycji kampanii "Dotykam=Wygrywam" jest zakup BIUSTObusa - specjalnego pojazdu, który będzie wyposażony w fantomy do nauki samobadania piersi, a także mobilne przymierzalnie do profesjonalnych konsultacji brafittingowych. BIUSTObus ruszy w trasę po Polsce, odwiedzając zarówno duże miasta, jak i mniejsze miejscowości, aby dotrzeć do jak największej liczby kobiet i przekazać im wiedzę na temat profilaktyki raka piersi.

Zbiórka funduszy na BIUSTObus odbywa się poprzez sprzedaż specjalnych produktów cegiełek. Należą do nich sportowe biustonosze marki Panache , koszulki, w tym t-shirty Deni Cler z limitowanej kolekcji z grafiką autorstwa Anny Halarewicz, BIUSTOkremy od firmy Bandi, oraz BIUSTOmysło stworzone przez markę Organique. Kupując te produkty, również my możemy wesprzeć kampanię.

W ramach cegiełek możemy zakupić  t-shirty Deni Cler z limitowanej kolekcji z grafiką autorstwa Anny Halarewicz, a także sportowe biustonosze marki Panache
W ramach cegiełek możemy zakupić t-shirty Deni Cler z limitowanej kolekcji z grafiką autorstwa Anny Halarewicz, a także sportowe biustonosze marki PanacheArcadius Mauritzmateriały prasowe

Zbiórka starych biustonoszy do reCYClingu. Oddasz je w aż 150 sklepach w całej Polsce

Jak co roku, kampania "Dotykam=Wygrywam" organizuje zbiórkę biustonoszy do reCYClingu. Do końca października każda kobieta może oddać stary biustonosz do jednego z ponad 150 sklepów brafittingowych w Polsce współpracujących z Panache i otrzymać bon rabatowy na nowy, dobrze dopasowany biustonosz tej marki. Zebrane staniki zyskają drugie życie dzięki współpracy z firmą Wtórpol, a uzyskane środki wesprą walkę z rakiem piersi.

Do recyclingu możemy oddawać stare i źle dopasowane biustonosze w dobrym stanie, czyli takie, które nie są poprute, poplamione, podarte czy rozcięte.

Zdrowie a natura – co powoduje, że idą w parze?Interia.tv
Styl.pl
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas