Reklama

Reklama

Nogi mają dość?

Zakupy, sprzątanie, gotowanie... I cały czas na nogach. Daj im odpocząć!

Łydki masz ciężkie i opuchnięte nogi, podeszwy stóp pieką, a żylaki bolą... Ulżyj nogom! Kilka kroków  do ukojenia 

Nogi w górę! Połóż się na kwadrans ze stopami uniesionymi ok. 15 cm powyżej klatki piersiowej, podłóż pod nie 2 poduszki lub zwinięty w rulon koc - krew znów zacznie prawidłowo krążyć. 

Zrób kompres. Obolałe łydki posmaruj żelem z kasztanowcem (ok. 12 zł) albo przyłóż do nich na 15 minut roztłuczone liście kapusty. Nogi trzymaj lekko uniesione. Powtarzaj kilka razy dziennie. Żel i liście warto uprzednio schłodzić w lodówce! 

Reklama

Zafunduj im kąpiel. Gdy masz obrzęki, nalej do miski letnią wodę, dodaj łyżkę soli kuchennej i trzymaj w niej stopy, najlepiej przez około 30 minut. 

Stosuj naprzemienne natryski. Lej na opuchnięte nogi raz ciepłą, raz zimną wodą, gdy bierzesz prysznic i nie masz czasu na dłuższą relaksującą kąpiel. 

Masuj stopy okrężnymi ruchami, gdy cię bolą. Możesz to zrobić na sucho albo użyć nieco ciepłej oliwy lub oleju kokosowego, który wprawi cię w błogi nastrój.

Kurkuma ukoi pieczenie. Zrób pastę, która przyniesie ulgę twoim stopom. Dwie łyżki kurkumy połącz z odrobiną mleka tak aby powstała gęsta papka. Nałóż ją na podeszwy stóp, pozostaw na 15 minut. Spłucz chłodną wodą, wmasuj olejek rycynowy.

Pij dużo płynów. Odwodnienie powoduje niedobory elektrolitów, a to wywołuje skurcze mięśni nóg.

Nie żałuj sobie bananów. Zawierają one dużo potasu, który pomaga chronić przed obrzękami.

Twoje Imperium

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy