Reklama

Reklama

Rozgrzewające masaże na ból mięśni

Masaże pomagają rozluźnić mięśnie, a gdy obniża się ich napięcie, zmniejsza się również ból. Dodatkowo działają relaksująco na ciało.

Z olejkiem rozmarynowym

200 g świeżych listków rozmarynu ułóż ciasno w słoiku i zalej oliwą. Słoik zakręć i postaw w nasłonecznionym miejscu na miesiąc. Codziennie nim potrząsaj. Po miesiącu przecedź miksturę przez gazę, przelej do ciemnej butelki. Do masażu wystarczy roztarta w dłoniach łyżka oleju.

Z olejkiem dziurawcowym

100 g świeżych kwiatów dziurawca (zbierz tylko górną część rośliny) włóż do słoika, skrop trema łyżeczkami spirytusu. Odstaw na 15 minut, zalej 0,5 l ciepłego oleju słonecznikowego i zakręć słoik. Pozostaw słój w temperaturze pokojowej przynajmniej na miesiąc, a najlepiej na dwa. Po tym czasie przecedź olej przez gazę i przelej do butelki z ciemnego szkła.

Reklama

Z maścią nagietkową

Rozgrzej 200 g gęsiego smalcu, dodaj dwie garście płatków nagietka. Podgrzej, cały czas mieszając. Odstaw do ostygnięcia. Ponownie smalec podgrzej, a potem przelej przez sitko do słoiczka. Ostudź, włóż do lodówki, by maść stężała. Nacieraj mięśnie dwa lub trzy razy dziennie.

Zobacz także:

Życie na gorąco
Dowiedz się więcej na temat: masaż | masaże | bóle mięśni

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje