Reklama

Reklama

Trzy zalety błonnika

Po pierwsze - odchudzanie, po drugie - zaparcia, po trzecie - serce.

Błonnik pokarmowy to całkowicie naturalna substancja zawarta w ścianach komórkowych roślin, np. w łuskach nasion babki jajowatej, nasionach lnu czy ziarnach zbóż.

Układ pokarmowy człowieka nie trawi i nie wchłania błonnika, więc nie ma on znaczenia odżywczego. Za to ma wiele innych, cennych zalet. Wspomaga odchudzanie, walczy z zaparciami i dba o układ krwionośny.

1. Odchudzanie.

Jedną z najważniejszych w dzisiejszych czasach funkcji błonnika pokarmowego jest jego udział w walce z otyłością. Substancja ta to składnik diety odchudzającej – wchłaniając wodę, pęcznieje oraz wypełnia żołądek. Daje uczucie sytości i zmniejsza uczucie głodu.

Reklama

2. Zaparcia.

Przy tej dolegliwości błonnik reguluje pracę układu pokarmowego, zwłaszcza jelit i poprawia przemianę materii. Korzystnie wpływa na regularność wypróżnień.

3. Serce.

Obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów, zmniejszając tym samym ryzyko miażdżycy i zapobiegając chorobom układu krążenia.

Rewia
Dowiedz się więcej na temat: błonnik | dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy