Jak czytać etykiety szamponów?

Zniszczone i przesuszone włosy wymagają stosowania szczególnych, intensywnie regenerujących szamponów pielęgnacyjnych. Czy zakup takiego kosmetyku musi wiązać się z wysokim kosztem? Niekoniecznie, ponieważ o jakości szamponu do włosów nie świadczy cena, ale jego skład.

Nie musisz przepłacac za szampon
Nie musisz przepłacac za szamponmateriały prasowe

Aby szampon dedykowany włosom suchym i zniszczonym spełniał swoją rolę, jego zakup nie musi wiązać się z wysoką ceną. Warto czytać etykiety wybranych kosmetyków, by przekonać się, że ich receptura nie zawsze różni się od siebie - a na pewno nie na tyle, by zapłacić kilka czy kilkanaście złotych więcej.

Okiem eksperta

Szampon intensywnie regenerujący to skład oparty na szeregu substancji pielęgnacyjnych oraz nawilżających. W jego recepturze znajdziemy panthenol, który wprowadzony w strukturę włosa odpowiada za realizację funkcji ochronnych i kondycjonujących. Przekształcając się w odżywczy kwas pantotenowy (właściwa witamina B5), działa wielotorowo - przyspiesza procesy regeneracji naskórka oraz chroni i pielęgnuje wrażliwą czy skłonną do podrażnień skórę głowy.

Co jeszcze znajdziemy w składzie szamponu do włosów zniszczonych i suchych? Sodium cocoamphoacetate, czyli łagodną substancję myjącą o dobrej kompatybilności z błoną śluzową i skórą, a także polyquaternium 7 - czynnik kondycjonujący, nadający połysk i uczucie jedwabistej gładkości, a także - ułatwiający rozczesywanie zarówno mokrych, jak i suchych włosów.

Kolejnymi składnikami są balansujący PH - citric acid oraz PEG-7  glyceryl cocoate - emulgator otrzymywany z oleju kokosowego poprawiający stan wysuszonej skóry głowy i włosów.

A co z efektem błyszczących włosów? Taki rezultat wywołuje hydrolizat jedwabiu oraz silikon, jak np. dimethicone.

Kupując szampon do włosów zwróćmy uwagę na coś więcej niż tylko ładne opakowanie, zapach czy hasła reklamowe. Warto porównywać etykiety, ponieważ bardzo często jedyną różnicą występującą pomiędzy kosmetykami jest ich cena półkowa. A przecież nikt nie lubi przepłacać.

Źródło: LOOK EXPERT

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas